Visit in Sweden

Trevliga dagar har passerat i Sverige med släkt och vänner. Har träffat kusiner vilket var jätteroligt, grillat, umgåtts med familjen, firat min födelsedag och ätit massor av tårtor och pajer. Några kilo tjockare har jag nu lämnat sverige igen och åkt hem till Mallorca. Kan inte säga mycket om vädret i Sverige, bara att det verkar vara en mycket kallare augusti än normalt. Tyvärr lämnade man värmen här när det var som varmast så jag får hoppas på en härlig september månad med bra väder. Mer släkt-visiter väntar också!

Kvällen kommer bestå utav att umgås med mina nyfunna vänner (som alla verkar skratta åt) - Dinosaurierna. Idag börjar första veckan av höstens kurser. Har ännu inte all studentlitteratur. Svårt att få hit allt och dyrt blir det. Jag ska läsa Latin, arkeologi och brottsplatsens arkeologi. Om jag kommer in på resevplatsen på Bibelhebreiska så tar jag bort brottsplatsens arkeologi och inriktar mig på gamla språk. Hösten förväntas komma med härliga böcker, koppar te eller glas vin, språkstudier, dagar på stranden och allmänt hösmys med kärleken. December månad kommer spenderas i Sverige med en underbar klassisk jul och därefter väntar mer äventyr, kanske ännu mer söder ut? 

Have a great afternoon!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det blir mer paj och fikabröd när du kommer hem nästa gång. Väntar på att du lägger upp receptet på ditt fantastiska bananbröd.

2011-08-30 @ 20:37:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0