Back to the beach

Första latinveckan är avslutad, summa summarum - mycket intressant. Nu börjar den andra kursen, The Archaeology of Ancient Civilization, vilket ska bli spännande.
Efter att ha prövat på något nytt - vara sjuk på Mallorca - börjar jag nu känna mig bra och ska ner till stranden igen. Tar med mig latinglosorna, anteckningsblocket och The graveyard man - ska börja arbeta på den förlängda verisionen och korrekturläsning. Arbetar även på en bok med Spaniens omgivningar som inspiration. Kommer inom kort publicera ett smakprov vilket jag hoppas få kritik på. Nu beger jag mig ner mot hamnen där jag på ett fik kanske kan finna ro och inspiration.
Föregående kväll spenderades framför tv:n med en ostbricka, hembakat bröd, kex, vindruvor, grapefruit och vin. Mycket gott och enkelt till den kväll man inte känner för lagad mat. Efterätten Key limepie cupcakes var inte heller helt fel... Recept kommer snart!
The Archaeology of Ancient Civilization

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0